Thursday, August 5, 2010

Romanian Nationals - 1st *part 2*



In caz ca va e lene, aici gasiti partea intai.
Se pare ca am mai gasit ceva timp liber. Sper sa reusesc sa termin de scris acest articol daca nu cumva se lungeste prea mult. Unde ramasesem?

Dupa cum v-ati dat seama deja m-am hotarat cu doua ore inainte de concurs ca am sa joc Jund. Un jund heavy on removal pentru ca avea rezultatele cele mai bune in testing contra mirror si contra orice midrange. Persecutorii erau perfecti pt. ca traiau dupa Destructive Force si dupa ultimele sesiuni de testing am mai facut ultimele schimbari de fine tuning: am scos un sarkhan pt. ca desi poate sparge mirror-ul in general e foarte slow si am bagat un Grave Titan ca sa mai am un threat ce nu moare la Force. In rest lista era aproape de perfectiune. Vroiam sa bat UW si Jund si aveam 8 carti in side pentru fiecare matchup. 4 Duress si 4 Ruinblaster pentru UW (exceptand varianta cu Knight of the White Orchid) si 4 Ruinblaster plus 4 Overgrown Battlement pentru Jund. Observasem ca bucurestenii nu se aruncasera pe zidul verde din sideboard si nu intelegeam de ce pentru ca in testingul meu pierdeam undeva pe la 20% din meciurile post sideboard. Avantajul de a da tot timpul primul Ruinblaster este extraordinar. Unde mai pui ca mai si blocheaza Ruinblaster si Thrinax, rampeaza in cam orice si te face mult, mult mai rezilient la trickuri ieftine de distrus mana base-ul. Oricum, rau pentru ei, bine pentru mine. Nu?
Sa va dau si decklist-ul pana nu uit:

3 Dragonskull Summit
2 Forest
1 Lavaclaw Reaches
3 Mountain
4 Raging Ravine
1 Rootbound Crag
4 Savage Lands
4 Swamp
4 Verdant Catacombs
3 Lightning Bolt
4 Putrid Leech
3 Terminate
4 Blightning
4 Maelstrom Pulse
4 Sprouting Thrinax
2 Abyssal Persecutor
4 Bloodbraid Elf
3 Bituminous Blast
1 Sarkhan the Mad
1 Siege-Gang Commander
1 Grave Titan

Sideboard:
4 Duress
4 Overgrown Battlement
1 Terminate
4 Goblin Ruinblaster
1 Consuming Vapors
1 Thought Hemorrhage


Runda 1 - Bogdan Rapa - Monument Jund


Bogdan juca un build destul de ciudat. Nu se folosea de Nest Invader si din ce am vazut cred ca avea un singur Eldrazi Monument in deck, posibil doua. Practic el juca un build normal cu un wild card. Cand ii intra, poate sa transforme un stall intr-un win pretty much on the spot. Si asta s-a si intamplat in primul meci. A fost un mirror destul de tipic in care ne bateam in board presence. Tura critica a fost cand am pus Sarkhan pe masa si am facut un dragon si trei saprolingi dintr-un Thrinax reusind sa amenint damage letal pe tura urmatoare. Nu sunt sigur daca Bogdan a tras monumentul sau un land de pe top dar l-a trantit de masa si mi-a dat mai mult decat lethal prin singurul meu blocker ce zbura. Am inteles imediat de ce juca atat de conservativ cu saprolingii si tinand minte si Sarkhanul reveal-uit de pe cascadele lui am facut o nota mentala sa nu scot toate pulse-urile si am sideboardat in felul urmator:
+4 Goblin Ruinblaster, +4 Overgrown Battlement, -1 Maelstrom Pulse, -3 Lightning Bolt, -4 Blightning.

Acum ca am ajuns la capitolul acesta, sa vorbim despre Blightning. Sau mai precis despre Obstinate Baloth care este singura carte pentru care mi-a parut rau ca nu o joc. Si nu pentru Mirror ci pt. RDW. In primul rand mi se pare gresit sa joci Balotul in main in conditiile in care nu joaca Blighting main cel putin jumatate de meta. Este capabil sa castige jocuri out-of-freaking-nowhere in conditiile perfecte dar acele conditii se indeplinesc prea rar in meta-ul actual imho.
Totusi in side mi-ar fi placut enorm sa-l am. Teoretic pedepesesti jucatorii suficient de aroganti incat sa nu scoata Blightning la side si iti cresti procentajul contra RDW destul de semnificativ. Practic nu am reusit sa gasesc loc pentru ei si asta in primul rand pt. ca am decis sa ignor matchupul cu rosu si sa ma bazez pe drawuri very, very heavy on removal. Deckul putea sa-mi ofere asa ceva, trebuia doar sa trag cartile in ordinea buna. Nici un rosu nu poate concura cu Bolt in Terminate in Thrinax in Persecutor sau Bloodbraid cu cascada buna.
Pe cealalta parte mi se pare o prostie sa nu joci Blightning in main de teama balotului. Blightning e prea bun in restul de matchup-uri incat sa renunti la el. Mai ales contra ultimei mode de rampe in Destructive Force, Blightning este cel putin la fel de important ca si pana acum. Cei care renunta la el in favoarea Balotilor au sa piarda de la alte strategii carora nu le pasa de un 4/4 pus in tura a patra si nici atat de faptul ca tu faci viata.

Dar sa revenim la meci. Din pacate nu e prea mult de spus. Am tinut o mana fara Battlement si pe langa leech-ul meu Bogdan a jucat Leech in Thrinax in Bloodbraid cu cascada in Ruinblaster. Dupa atacul ce a urmat am luat 9 damage si am ramas la trei viata. Un exemplu perfect de win pe tempo. Nu am avut ce sa mai fac.
Nu a fost un start prea bun pentru ziua mea de Magic dar macar am putut sa asist la meciul din stanga mea unde Bogdan Voda se lupta cu mega tech-ul bucurestean: deckul facut de Pricopoaea. Motivul pentru care am vrut sa schimb deckul in ultimul moment.
Dupa ce am observat cum se misca deckul mi-am dat seama ca sansele sa-l race-ui sunt mult mai mari decat anticipam si ca domnul Catana a exagerat cand vorbea despre eficienta deckului. Sau cel putin asa parea. Important era ca mi-a trecut frica de deck si mi-am dat seama ca nu este nimic iesit din comun, doar un deck clunky cu multe carti care stie sa traga carti si ... cam atat. Vreau sa-mi cer scuze aici lui Cosmin, cu care ma inteleg bine, dar din partea mea a mesei asa aratau lucrurile. Este posibil sa fi avut si o impresie gresita pentru ca in all fairness, am asistat doar la un joc.

Runda 2 - Gongu Mircea - UW Control

M-am pus la masa si in fata mea s-a asezat cel caruia tocmai ii imprumutasem doi Baneslayeri cu o ora inainte. Am ras si am glumit dar atmosfera s-a evaporat cand head judge-ul a venit si l-a chemat pe Mircea la el. Era clar, o sa ia game loss.
Am inceput meciul doi, fara sideboard si cu Mircea on the play. Meciul a fost oarecum ciudat pentru ca oponentul meu incerca sa ma bata la tempo si sa ma race-uie. Probabil ca nu i-a zis nimeni ca nu poate sa race-uie Jund-ul fara Baneslayer pe masa. A jucat vreo doi Aether Adepts si mi-a intors creaturile in mana dupa care in loc sa tina de block pentru leech, ataca. Cateva ture si un Blightning mai tarziu domnul Gongu isi strangea cartile si eu imi ceream scuze incontinuu pentru faptul ca am jucat doar un meci. Nu era vina mea dar m-am simtit aiurea sa castig unfair intr-un fel.

Runda 3 - Adrian Liviu Voicu - Naya Shaman

Il scoutuisem pe Fox dinainte cu o runda si stiam ca joaca Naya. In plus, s-a calificat cu acelasi deck si ma asteptam sa nu se complice cu alte designuri.
Primul meci l-am castigat cu un Persecutor care mi-a omorat oponentul dupa care a tinut masa o tura, suficient cat sa trag un removal si sa castig. Probabil ca nu l-a ajutat nici faptul ca a facut mulligan la 6 sau 5 (nu mai tin minte).
Al doilea meci in schimb nu a mers prea bine pentru mine eu tragand un singur persecutor si multe landuri. A durat ceva sa pierd (undeva pe la 4 ture dupa ce a ajuns Persecutorul pe masa) dar pana la urma nu am avut ce face si am trecut la meciul 3 care a fost un meci tipic Jund vs. Naya post-sideboard. Eu am inceput cu o pleiada de removal astfel incat nimic din ce juca nu ramanea pe masa iar in late-game am castigat cu threaturi mari si dificil de indepartat.
La sideboard am procedat in felul urmator: +1 Terminate, -1 Grave Titan. Daca ajungi in late game cu Naya castigi caci card advantage-ul creat din simpla jucare a cartilor tale e prea mult pentru deck. Ideea e sa treci de primele ture cu bine.


Urma draftul. Draftul de M11 pentru care ma pregatisem extrem de mult. Adica deloc. Am jucat exact zero drafturi de M11 inainte de Nats. Norocul meu a fost ca se aseamana extrem de mult cu cel de M10 care este un format care-mi place destul de mult.
Asadar cu zero drafturi under my belt m-am pus la masa cu jucatori mai mult sau mai putin cunoscuti: Mircea Pienar - running Deckmaster champion, Voda Bogdan - National Champion 2009, Alexandru Nechitoaia - Locul 2 la Cupa Omniludis 2009, Rapa Bogdan - inamicul din runda 1 :). Din pacate era masa trei si in consecinta doar castigatorul draftului avea sa ajunga in top8.
Am deschis boosterul si am luat un Yavimaya Wurm secand boosterul de verde si pasand diverse high pickuri pe negru si alb. Fiind singura carte verde si avand in vedere multiplele carti bune pe celelalte culori am mizat pe faptul ca nu o sa ia nimeni verde pick 1 si am pasat la stanga. Cand cartile verzi au inceput sa curga din drepta mi-am dat seama ca am ales bine si am prins diverse bombe verzi relativ late in draft. Bombe ca si Protean Hydra, Obstinate Baloth si al doilea Wurm. Tot timpul am sperat ca o sa prind a doua culoare cand se schimba sensul de pasare al boosterelor dar removalul pe care il asteptam nu a mai venit niciodata.
Am avut si un pic de noroc deschizand Garruk Wildspeaker in boosterul doi si de acolo mai tot verdele de la masa a ajuns la mine. Singurul care mai juca verde era Cojo care ramasese cu ramasitele de verde ce le pasam eu. La final deckul meu arata cam asa:

Llanowar Elves
3x Garruk's Companion
Black Knight
2x Elvish Archdruid
Awakener Druid
Obstinate Baloth
Grave Digger
Greater Basilisk
2x Yavimaya Wurm
Protean Hydra
Duress
Stabbing Pain
Hornet Sting
Giant Growth
Nature's Spiral
Naturalize
Sign in Blood
Plummet
Garruk Wildspeaker
Terramorphic Expanse
9x Forest
7x Swamp

Sideboard:
2x Plummet
Back to Nature
Disentomb
Dryad's Favor
Nightwing Shade
Ornithopter
Hunter's Feast
Runeclaw Bear

Runda 4 - Alexandru Nechitoaia - WR

Pe cand imi construiam deckul ma gandeam ca mi-este frica de o singura carte din tot formatul: Blinding Mage. Cand Alex a inceput cu Mountain am rasuflat usurat dar senzatia s-a intors 180 de grade in tura a doua cand a jucat Plains si Blinding Mage. Great...
In primul meci nu am prea avut ce face. Am avut parte de un start slow si de un meci in care el imi tapa cel mai mare threat si ma ataca de 4+ in aer. Dupa sideboard am bagat rapid inca doua Plummet si am dat drumul la al doilea meci.
Startul meu a fost unul stelar cu un Companion turn 2, Druid turn 3, Garruk turn 4, Wurm turn 5. Alex a fost mort dupa doua ture de la un Overrun de 16 dmg. Totusi din nou a pus turn 2 Blinding Mage. Incepeam sa ma gandesc oare cati are in deck?
Meciul trei Alex a inceput si a jucat in tura doi, ce altceva decat Blinding Mage. Nu mai stiu detaliile exacte dar tin minte ca am folosit cel putin doua Plummet-uri si un Hornet Sting sa-i omor threaturile zburatoare dupa care m-am urcat peste el cu namile verzi.

Nu-mi venea sa cred ca am castigat doua meciuri prin turn 2 Mage si incepeam sa ma gandesc ca deckul e mai bun si decat credeam la inceput.
By the way, Alex juca un singur Mage in deck.

Runda 5 - Bogdan Voda - WB

Voda e cel care m-a scos din TOP8 anul trecut si a mers mai departe sa ia titlul. Tot el m-a scos si din cursa pentru Deckmaster Champion 2009. Nu puteam decat sa ma gandesc ca istoria se poate repeta dar cred ca am jucat unele dintre cele mai calme meciuri din toata ziua. Cel mai probabil motiv ar fi faptul ca am testat zeci de ore cu el si ne stiam stilul de joc destul de bine incat sa nu existe surprize.
Primul meci l-am luat rapid cu namile verzi in timp ce Voda a tras cu cateva landuri mai multe decat ar fi fost sanatos.
In al doilea meci desi a facut o greseala la inceput blocandu-mi Forestul animat de druid cu un 4/2, a reusit sa-si revina pe spatele cartilor ce le tragea de pe top. De data aceasta eu am fost cel care a tras prea multe landuri decat era prescris de doctor.
Tura critica din al treilea meci a fost cand am atacat cu o Hydra de 5/5 iar el a refuzat double block de frica sa nu am Giant Growth. Acea Hydra a crescut la proportii leviatanice si incet dar sigur i-a mancat toti aparatorii. In plus, el ramasese la 4 landuri si tragea doar creaturi si recurenta din grave in timp ce eu incepusem sa trag landuri si stateam cu un Plummet in mana. Stiam ca are ceva flyeri pentru ca vazusem vreo trei iar removalele de 1 dmg omorau doar Pegasul asa ca am scos Hornet Sting si am bagat inca un Plummet ca sa le am pe toate trei in deck.
La final, ramas fara optiuni mi-a aratat Serra Angel-ul din mana si Sun Titan-ul dar si daca tragea un land acolo nu facea decat sa-mi ia Plummet-ul din mana si sa piarda in aceeasi tura.

Runda 6 - Nicolae G. Cojocaru - GR

Am ras cand am vazut ca el joaca in sfarsit verde si ma gandeam cu jind la Dryad's Favor-ul din side. Din pacate pentru el ramasese cu cartile proaste din verde si ma ataca cu lupi cu shroud in timp ce eu jucam 3/2 trample cu o tura mai devreme. Totusi asta nu l-a oprit sa ia primul meci dupa ce a pus creatura dupa creatura vreo 6 ture la rand. Am fost coplesit rapid si ne-am indreptat spre sideboard unde am scos Plummet-ul si am bagat Dryad's favour. Am mai scos si Hornet's Sting si Duress pentru Disentomb si Nightwing Shade pentru a putea recicla creaturile ce vor muri in lupta si pentru a profita de pe urma faptului ca sigur el si-a scos removalul de flyere pe care il vazusem in primul meci.
Meciul l-am castigat cu turn 2 Companion, turn 3 attack in gol pt. safety si pus Favor pe el post combat. Prin tura 5 a lui a jucat un Acidic Slime cu care a distrus Enchantul dar pe tura mea am jucat Nature's Spiral, am pus din nou Enchantul pe Companion si am continuat atacurile neblocabile. Doua ture mai tarziu ne indreptam spre al treilea meci. Care a fost si cel mai intens meci din toata ziua.
Am tras 7 carti. Am vazut doua Swampuri si carti verzi. La 6 carti am tras un Swamp. La 5 carti am tras zero landuri. Iar la 4 carti am vazut Swamp, Garruk, Hydra si mai o carte. Cojo tinuse mana de 7 carti iar eu deja ma impacasem cu ideea ca, concursul meu s-a terminat. Cojo a jucat Mountain, eu am tras Swamp, am jucat Swamp si am pasat. Cojo a jucat Forest, eu am tras ceva, am jucat Swamp si am pasat. Cojo a tras carte si a spus go. Inca lipsit de speranta am tras letargic de pe top: Forest. Incepeam sa sper. Am jucat Forest si am pasat. Cojo a tras carte, a zambit, a discardat si a pasat. Eu am inceput sa rad si trag de pe top...Forest. Am trantit de masa Garruk-ul, am facut o bestie si am pasat. Cojo trage, se uita la carti, discarduie si zice go. Eu trag Swamp, atac de 3, Cojo la 17, joc Swamp, tapez 5, detapez doua si joc Hydra de 6/6. Cojo trage, discardeaza si da tura. Eu trag o creatura, atac de 9, Cojo la 8, joc Companionul (parca aia am tras), mai fac o bestie cu Garruk si pasez. Cojo trage carte, zambeste si imi intinde mana. Dupa aceea imi arata Scrying Ball-ul ce-l avea in mana. Un singur land ii trebuia si putea sa joace cam orice, ii trebuia doar putin timp. Si aparent mai putin ghinion.
Eu fiind inca in stare de soc (chiar nu ma asteptam sa castig acel meci si sa intru in TOP8) am incercat sa ma calmez si sa ma pregatesc pentru meciurile ce aveau sa urmeze.
Dupa o scurta pauza m-am pus la masa cu Sebastian Mahu si am dat drumul la optimi.

Dar vad ca ma intind deja prea mult asa ca voi lasa finalul pentru saptamana viitoare.
Va mai tin putin in suspans. ;p

Daca vreti sa ma intrebati ceva lasati intrebarile la commenturi si cand am timp o sa va raspund.

Cheers,
Ra

No comments:

Post a Comment