Monday, February 22, 2010

UWr Control in Standard


Dupa lansarea setului Worldwake m-am pus pe deck brewing si am modificat buildul cu care a castigat Luis Scott-Vargas concursul de StarCityGames 5K adaugand carti din Worldwake si modificand deckul in functie de metagameul timisorean. Am testat in principal cu campionul national Bogdan Voda - prin care "am castigat cu totii titlul" - si un pic on the light side cu Paul Policarp, mai putin cunoscutul colaborator din revista Level. Scopul principal era sa gasesc o formula de control care sa aibe matchup cat mai bun cu deckul de vampiri in acelasi timp in care sa se descurce cu vechiul Jund si diferitele strategii de burn.

Acesta este deckul la care am ajuns si pe care l-am jucat ieri pierzand doar de la deckuldemanlanduri.dec nereusind sa trag nici macar un Path to Exile in cele doua meciuri scurte.

Maindeck
3 Sphinx of Jwar Isle
3 Wall of Denial
3 Ajani Vengeant
2 Jace, the Mind Sculptor
1 Elspeth, the Knight Errant
4 Day of Judgment
4 Treasure Hunt
4 Negate
2 Essence Scatter
2 Mind Spring
3 Path to Exile
3 Lightning Bolt
3 Arid Mesa
3 Scalding Tarn
3 Island
3 Mountain
3 Plains
3 Celestial Colonnade
4 Halimar Depths
4 Glacial Fortress

Sideboard
4 Flashfreeze
4 Baneslayer Angel
4 Kor Firewalker
1 Path to Exile
2 Oblivion Ring

O prima observatie ar fi ca desi mana base-ul pare construit ochiometric va asigur ca nu e asa. Deckul a trecut prin foarte multe meciuri iar cele trei culori din costul cartilor sunt reprezentate probabil aproape de perfectiune in numarul de surse ale fiecarei culori din manabase. Desigur datorita multitudinii de carti cu cost dublu albastru sau alb puteti fi oricand blocati de un Ajani Vengeant dar intre maindeck si sideboard aveti destule raspunsuri incat sa nu pierdeti de la ceva atat de simplu.

Acum sa trecem la tipul si numarul exact al cartilor din deck si motivele din spatele lor:

3 Wall of Denial - Al patrulea zid a plecat pentru a face loc celui de-al patrulea Day of Judgment care este necesar pentru a mentine un numar decent de raspunsuri la Malakir Bloodwitch. Per total zidul nilului (wall of the nile) este cea mai proasta carte din deck dar din pacate nu pot renunta de tot la wall de dragul unui matchup pozitiv cu variile strategii de burn.

2 Jace, the Mind Sculptor - Sincer as fi vrut sa joc mai mult de doi dar nu vad ce as putea scoate in afara de Ajani Vengeant si nu sunt sigur ca Jace 2.0 este mai bun decat un one sided Armageddon in meciurile vs control sau un swing de aproximativ 6 viata in meciurile vs aggro.

1 Elspeth, the Knight Errant - Elspeth este o solutia principala pentru Gatekeeperii din deckul de vampiri. Pe langa asta mai poate tine un Boros sau orice deck cu creaturi enorme pe partea de masa a oponentului.

4 Day of Judgment - Cum am spus mai devreme DoJ-ul este jucat in playset pentru simpul card advantage pe care il poate genera si pentru a avea la dispozitie 12 raspunsuri la Malakir Bloodwitch care daca scapa pe masa poate sa termine un meci incrancenat foarte rapid. Alternativa mai wall friendly ar fi fost 3 DoJ + 1 Burst Lightning dar DoJ are o valoare foarte mare in mai toate meciurile aggro mai putin contra unui deck de burn sau a boros-ului.

4 Treasure Hunt - Fara indoiala cea mai buna sursa de card advantage propriu-zis din Standard. Cuplat cu Jace 2.0 sau Halimar Depths, Treasure Hunt iti va tine mai tot timpul mana plina de carti. Faptul ca majoritatea ar fi landuri nu conteaza cand landurile pot fi card selection, creaturi sau shufflere pt. propriul library.
Funny side story. Ieri in runda 2 impotriva unui Jund am facut mulligan la patru carti. Dupa un turn 2 blind Treasure Hunt care a nimerit 8 carti am revenit in joc si doar dupa cateva cascadeuri norocoase a reusit Andreea sa-mi ia meciul. Asta foarte tarziu in joc. Morala? Play Treasure Hunt, it wins games for you that you should lose.

4 Negate - De cand m-am pus sa brainstormui formula intiala a deckului cu Paul ne-am dat seama foarte usor ca Negate trebuie sa fie playset. Practic fiecare matchup are o carte care te bate de una singura daca nu ai raspuns. Si in proportie covarsitoare acea carte este una de tipul noncreature. Sa va arat ce spun: Jund - Blightning, WW - Conqueror's Pledge, Grixis - Cruel Ultimatum, UWx Control - Planeswalkers, Vampiri - Mind Sludge.

2 Essence Scatter - Bagat ca si contra-masura la Malakir Bloodwitch si principala sursa de CA(card advantage) din orice deck aggro ce joaca alb - Ranger of Eos.

3 Path to Exile - Odata cu aparitia manlandurilor sa joci fara PtE inseamna doar sa dai meciuri celor ce joaca manlanduri in deck. DoJ sau chiar Lightning Bolt nu fac nimic contra unui Raging Ravine ce ataca tura de tura.

3 Celestial Colonnade - Desi as fi vrut sa joc un playset intreg nu sunt sigur ca imi permit sa joc mai mult de 9 CITP lands, numar si asa mare. In plus, datorita lipsei de targeturi pentru removalul advers din primul meci, nu e ca si cum poti bloca prea multe creaturi cu ele. Singura lor utilitate apare cand le poti activa si proteja sau cand meciul a ajuns la topdeck pentru adversar. Dupa sideboard lucrurile se schimba un pic dar in general tot dupa sideboard ai nevoie acuta de landuri ce intra detapate pentru a juca spelluri de genul Kor Firewalker in tura 2.

4 Halimar Depths - Cum am explicat si mai sus, daca joci albastru si iti permiti sa joci Islands ce intra tapate pentru putin card selection nu uita de ele. Daca joci si Treasure Hunt am sa presupun ca aveai deja 4 Depths in deck.

4 Flashfreeze - Matchupul cu Jund este unul ce nu l-am testat prea mult din pricina lipsei deckului din metagameul timisorean as of late. Dupa Pro Tour-ul de ieri am sa ma astept la o mica renastere si voi afla daca nu ar trebui sa joc si o doza mica de Double Negative. Poate 3 FF, 1 Double Negative.

4 Baneslayer Angel - Tot timpul mi-au placut sideboardurile transformative iar abilitatea deckului de a obliga oponentul sa nu scoata tot removalul la side imi place. Cateodata doar mimez ca fac sideboard si imi las oponentul sa tina removal inutil in deck. Daca jucati cu jucatori incepatori nu va chinuiti cu mind tricks si lasati ingerul pe banca de rezerve.

4 Kor Firewalker - Principala arma impotriva burn-ului, boros-ului si a grixis-ului care nu are o metoda lejera de a scapa de ei. Kor Firewalker este extrem de eficient impotriva oricarei strategii ce joaca rosu. Suficient incat sa anticipez trecerea jucatorilor de burn la RB aggro cu Doomblade in main. Nu va aruncati Lavaclaw Reaches just yet.

1 Path to Exile - Al patrulea PtE este necesar in matchupurile cu deckuri ce joaca mandlands si mai ales impotriva rosului care joaca creaturi cu unearth.

2 Oblivion Ring - Ultimele doua sloturi erau initial doua Pyroclasm dar odata cu disparitia White Weenie-ului si inmultirea controalelor din meta s-au trasnformat in Oblivion Ring pentru a putea scapa de Jace fara sa fiu nevoit sa-mi distrug una dintre putinele mele copii.

Acesta este deckul la care am lucrat pret de trei saptamani iar acum ca l-am dezvaluit va trebui sa continui sa lucrez la el pentru a combate eventualele strategii ce pot fi jucate impotriva lui. In plus, nu incercasem toate ideile ce le-am nascocit cu Voda asa ca ... timp sa am.

2 comments:

  1. nu am inteles explicatia cu nilul.
    cu ce ai fi vrut sa il inlocuiesti ?

    ReplyDelete
  2. Pai nu prea ai cu ce daca vrei sa nu pierzi game 1 de la burn sau boros.
    O solutie ar fi kor firewalker dar este mai prost decat wallul contra boros si in plus e tot creatura.
    Solutia perfecta ar fi ceva ce nu moare cand dai wrath. :)

    ReplyDelete