Friday, February 5, 2010

Worldwake in Standard

Am ajuns din nou in acel moment in care un set nou este lansat in lumea cruda a concursurilor. Momentul in care un set isi aduce contributiile la diversele formate si ne demonstreaza daca este un set important in istoria magicului sau doar o adunatura de carti care sa mai varieze formatele Limited pentru a nu-si plictisi jucatorii.

Pro playerii au inceput testingul serios de vreo saptamana. Si cand zic pro playeri ma refer la cei ce traiesc din Magic, adica nici un roman. Eu fiind din a doua categorie am inceput sa testez cartile noi in Standard in timpul limitat ce l-am avut.

Deocamdata toata lumea tace si nu isi face descoperirile publice pentru a avea acel mic edge la primul concurs mare la care va participa. Chestie valabila mai mult pe dincolo decat pe meleagurile noastre. Ne putem astepta ca pana la primul 5K sa nu aflam prea multe despre noul format din articolele scriitorilor obisnuiti. Dupa ce proverbiala pisica va fi iesit din sac vom fi spamati din toate partile cu articole care preamaresc noile techuri si cu povesti in care fiecare scriitor a ajuns la aceleasi concluzii acum X saptamani.
Iar ca sa spun ceea ce nu vrea nimeni sa zica momentan, albastrul a recuperat enorm de mult teren.

Halimar Depths este un ponder gratuit si un first drop extra-fucking-tastic. Cateodata poti tine maini cu 2 landuri on the play. Trebuie una dintre ele sa fie Depths, una sa fie preferabil duala si sa ai multe carti de 1 si 2 mana in mana. Oricum este doable.

Treasure Hunt va nimeri doar o carte cateodata, doua de obicei si din cand in cand mult mai multe. La ultima sesiune de testing am tras in ordinea urmatoare: o carte odata, vreo doua de 2-3 ori, odata 4 si odata 7. Da; 7 carti la 2 mana. Si nu e vorba ca am tras 6 landuri si o carte utilizabila. Printre acele 6 landuri aveam creaturi(manlands), Ponders sa caut mai departe ce imi trebuie(Halimar Depths), shufflere pentru acele Ponders care nu imi descopera nimic bun(fetches) si abia dupa aceea landurile normale. Cred ca cel mai rau e sa dai Hunt si sa dai de alt Hunt.

Manland-urile sunt din nou extrem de bune. Unu la mana e un fixer care cand ajungi la topdecking iti castiga meciul. Doi la mana in control ai cu ce sa omori Planeswalkerii scapati pe masa daca nu iti permiti sa joci Pulse sau Into the Roil. Trei la mana avem din nou manlands in Standard and it feels damn good!

Mysteries of the Deep din pacate nu este ceea ce albastrul cauta. De obicei il dai la sorcery speed pe main phase intr-o incercare disperata de a trage carti/raspunsuri. Asadar Mind Spring ramane mai bun fiind mult mai solid ca si sorcery speed draw.

Calcite Snapper este o carte excelenta de luat in considerare daca jucati Grixis Control. Nu e chiar la fel de bun ca si Wall of Denial (cel putin in meta-ul timisorean) dar are si el plusurile lui. Cum ar fi abilitatea de a-ti omori oponentul in 4 atacuri intr-un Bant Midrange.

Si ca sa las ce-i mai bun la urma, Jace, the Mindsculptor este absolut fenomenal. Nu joc Magic decat de vreo trei ani si nu am jucat Legacy vreodata sa simt cum e sa ai atata putere asupra cartilor ce le tragi dar va spun ca am fost coplesit de multitudinea de optiuni pe care le ai la dispozitie cand joci Depths, Jace, Treasure Hunt si Fetch-uri. Nu stiu cum era sa joci cu Sensei's Divining Top dar banuiesc ca semana foarte mult. Singura parte proasta la Jace este ca toata lumea va vrea sa-l joace si in consecinta ai nevoie de trei copii in main si probabil una in sideboard sa o aduci in meciurile vs control. Eventual jucat unul normal in SB care pus in tura 3 pe masa ii blocheaza lui Jace-ul de tura 4. Tragi o carte si astepti sa-si consume un spell omorandu-l. Dupa care counterezi Jace-ul lui si-l pui pe al tau. Sounds peachy. :)

La final as vrea sa spun ca n-am mai fost atat de excited sa joc Standard de mult timp. Ne vedem la FNM. :)

No comments:

Post a Comment